İman azalıp çoğalmaz
1 sayfadaki 1 sayfası
İman azalıp çoğalmaz
İman azalıp çoğalmaz
Sual: İman azalıp çoğalır mı?
CEVAP
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
İman kalbin tasdiki ve yakîni olduğundan, azalması, çoğalması olmaz. Azalıp çoğalan bir inanış, iman olmaz. Buna zan
denir. İbadetleri, Allahü teâlânın sevdiği şeyleri yapmakla iman
cilalanır, nurlanır, parlar. Haram işleyince, bulanır, lekelenir. O
halde, çoğalmak ve azalmak, amellerden, işlerden dolayı, imanın
cilasının, parlaklığının değişmesidir. Kendisinde azalıp çoğalmak
olmaz. Cilası, parlaklığı çok olan imana çok dediler. Bunlar, sanki,
cilalı olmayan imanı, iman bilmedi. Cilalılardan bazısını da, iman
bilip, fakat az dedi. İman, parlaklıkları başka başka olan, karşılıklı
iki ayna gibi oluyor. Cilası çok olup, cisimleri parlak gösteren ayna,
az parlak gösteren aynadan daha çoktur demeye benzer. Başka birisi de,
iki ayna müsavidir. Yalnız, cilaları ve cisimleri göstermeleri, yani
sıfatları başkadır demesi gibidir. Bu iki adamdan birincisi, görünüşe
bakmış, öze, içe girmemiştir. (Ebu Bekir�in imanı, ümmetimin imanları toplamından daha ağırdır) hadis-i şerifi, imanın cilası, parlaklığı bakımındandır. (Mektubat, m.266)
Not: Geniş bilgi için Vehhabilik maddesinde (Her günah işleyen kâfir mi?) kısmına bakınız.
Sual: İman azalıp çoğalır mı?
CEVAP
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
İman kalbin tasdiki ve yakîni olduğundan, azalması, çoğalması olmaz. Azalıp çoğalan bir inanış, iman olmaz. Buna zan
denir. İbadetleri, Allahü teâlânın sevdiği şeyleri yapmakla iman
cilalanır, nurlanır, parlar. Haram işleyince, bulanır, lekelenir. O
halde, çoğalmak ve azalmak, amellerden, işlerden dolayı, imanın
cilasının, parlaklığının değişmesidir. Kendisinde azalıp çoğalmak
olmaz. Cilası, parlaklığı çok olan imana çok dediler. Bunlar, sanki,
cilalı olmayan imanı, iman bilmedi. Cilalılardan bazısını da, iman
bilip, fakat az dedi. İman, parlaklıkları başka başka olan, karşılıklı
iki ayna gibi oluyor. Cilası çok olup, cisimleri parlak gösteren ayna,
az parlak gösteren aynadan daha çoktur demeye benzer. Başka birisi de,
iki ayna müsavidir. Yalnız, cilaları ve cisimleri göstermeleri, yani
sıfatları başkadır demesi gibidir. Bu iki adamdan birincisi, görünüşe
bakmış, öze, içe girmemiştir. (Ebu Bekir�in imanı, ümmetimin imanları toplamından daha ağırdır) hadis-i şerifi, imanın cilası, parlaklığı bakımındandır. (Mektubat, m.266)
Not: Geniş bilgi için Vehhabilik maddesinde (Her günah işleyen kâfir mi?) kısmına bakınız.
By_Çeri- Kurultay
- Mesaj Sayısı : 399
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 30/04/08
Kişi sayfası
Emsal Bar:
(100/100)
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz