Bidly
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Allah var demek yeter mi?

Aşağa gitmek

Allah var demek yeter mi? Empty Allah var demek yeter mi?

Mesaj tarafından By_Çeri 22.08.08 5:07

Allah var demek yeter mi?
Sual:
Bazıları, bütün ömürlerini Allah�ın varlığını ispat etmekle geçirmekte,
(Asıl maksat iman olduğuna göre, Allah�ın varlığını ispat ile uğraşmak,
ibadetle, fıkıh ilmi ile meşgul olmaktan daha iyidir) diyerek, her
zaman, bitkilerin, insan ve hayvanların anatomisini incelemek suretiyle
imanı kuvvetlendirmek gerektiğini söylüyorlar. Allah�a inanan insan
için devamlı bunlarla meşgul olmak uygun mudur?
CEVAP
Asla
uygun değildir. Allah�a inanan kimsenin, Allah�ın sıfatlarını da
bilmesi gerekir. Bilmezse veya yanlış bilirse, Allah�a inanmış
sayılmaz. Allahü teâlâya sıfatları ile inanan kimsenin, kendisine
gereken ibadet bilgilerini öğrenmesi farz olur. Fıkhı bırakıp da,
Allah�ın varlığını ispat ile uğraşması çok yanlıştır. Hadis-i
şeriflerde buyuruldu ki:

(İmanın sermayesi fıkıhtır.) [Deylemi]

(Fıkıh ilmi her Müslümana farzdır.) [İ.Maverdi]

(Dinin temel direği fıkıhtır.) [Beyheki]

Fıkıh
ilmi ise, nakli esas alan doğru bir ilmihâl kitabından öğrenilir. Bir
Müslümanın, imanını ehl-i sünnet itikadına göre düzelttikten sonra,
imanın gereği olan amellerini ilmihâle uygun yapması gerekir. Ayrıca
imanını tehlikeye düşürecek iş ve sözlerden de uzak durmalıdır. Çünkü
iman ne kadar kıymetli ise, zıddı olan küfür de o kadar kötüdür.

İman
bilgilerini anlatan kelam ilmini akıl ve nakil ile ispat edecek ve
sapıklara, dinsizlere anlatacak kadar okumak farz-ı ayn olup, bundan
fazlasını öğrenmek ancak din âlimlerine gerekir. Başkalarına caiz
değildir. Başkaları bu ilimle meşgul olursa, bâtıl yollara kayar,
zındık olur.

İslam âlimleri buyuruyor ki:
İlmi kelam
ile uğraşıp sapıtmak yanında, büyük günah işlemek hafif kalır. Ehl-i
sünnet itikadını iyi öğrenmeden önce, ilmi kelam ile uğraşmanın zararı
bilinseydi, kelam ilmi ile uğraşmaktan, aslandan kaçar gibi
kaçınılırdı. (İmam-ı Şafii)

Kelam ilmi ile uğraşan hep şüphe içindedir. (İmam-ı Ahmed)

Resulullah, Fıkhı teşvik etti. Kelamı men etti. (Hadika)

Fıkhı öğrenmek her Müslümana farz-ı ayndır. (İbni Âbidin)

Tasavvuf
sayesinde iman sağlamlaşır, şüphe getiren tesirlerle sarsılmaz. Akıl
ile, delil ve ispat ile kuvvetlendirilen iman böyle sağlam olmaz. (İmam-ı Rabbani)

İman bilgilerini, ihtiyaçtan fazla öğrenmek caiz değildir, bid�atlerin yayılmasına sebep olur. (Hindiyye)

İbni
Sakka isimli bir âlim, her şeyi akılla ispata kalkardı. Akla çok önem
verirdi. Allah�ın varlığını, birliğini 99 delil ile ispat ederdi.
Zamanla aklının almadığı konular da çıktı, şüpheleri arttı, bocalamaya
başladı. Nizamiyye Medresesi�nde vaaz eden Yusuf-i Hemedani
hazretlerine bir şey sordu. O da (Otur, senin sözünden küfür kokusu
geliyor) buyurdu. İstanbul�a elçi olarak gidince, hıristiyan oldu.
Hıristiyan olduktan sonra da, 100 delil ile Allah�ın 3 olduğunu ispata
kalkıştı. (F. Hadisiyye)

Bir kimse, Allah�a, ahiret
gününe inansa, Peygamberlerden sadece birine inanmasa kâfir olur. Çünkü
Allahü teâlâ, kendisine inanmaktan başka, bütün peygamberlere inanmak
gerektiğini bildirmiştir. Kur�an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Onlar, sana ve senden önce gönderilen kitaplara ve peygamberlere ve ahiret gününe iman ederler.) [Bekara 4]

Peygamber efendimiz, Kur�an-ı kerimi açıklayarak, imanı şu şekilde tarif etmiştir:
(İman; Allah�a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe [Cennete, Cehenneme, hesaba, mizana],
kadere, hayrın ve şerrin Allah�tan olduğuna ölüme, öldükten sonra
dirilmeye, inanmaktır. Allah�tan başka ilah olmadığına ve benim Onun
kulu ve resulü olduğuma şehadet etmektir.)
[Buhari, Müslim, Nesai]
Amentü�deki
6 esastan birini inkâr eden kâfir olur. Sadece Allah var demek kâfi
değildir. Gayri Müslimlerden de Allah var diyenler çoktur. Mümin
olmaları için bütün Peygamberlere inanmaları gerekir. Yahudiler ve
Hıristiyanlar, Muhammed aleyhisselama inanmadıkları için kâfir oldular.
Bir Müslüman da, Amentü�de bildirilen 6 esastan birini, mesela kaderi
inkâr etse, kâfir olur, bütün iyi amelleri yok olur. İman esasları,
Allahü teâlânın kesin emridir, olmazsa olmazlardandır. Samimi olanlar,
yani akıl, ilim, insaf sahipleri için, Allahü teâlânın emrini, yani
iman esaslarını kabul etmekten daha makul, bir şey yoktur. Aksi,
şeytanın, cahilliğin, inadın insanı kâfirliğe götürdüğü bâtıl bir
yoldur.
By_Çeri
By_Çeri
Kurultay
Kurultay

Mesaj Sayısı : 399
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 30/04/08

Kişi sayfası
Emsal Bar:
Allah var demek yeter mi? Left_bar_bleue100/100Allah var demek yeter mi? Empty_bar_bleue  (100/100)

https://www12.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz