Bidly
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Allah�ı kim yarattı denemez

Aşağa gitmek

Allah�ı kim yarattı denemez Empty Allah�ı kim yarattı denemez

Mesaj tarafından By_Çeri 22.08.08 10:16

Allah�ı kim yarattı denemez
Sual: Allah�ı kim yarattı demek uygun mu?
CEVAP
Uygun
değildir. Çünkü Yaratıcı, varlığının başlangıcı ve sonu olmayan, var
olmak ve varlıkta durmak için kimseye muhtaç olmayan, demektir. Onu kim
yarattı diye sorulursa, bunun sonu gelmez, sonsuza kadar gider. Bu da
mümkün olmaz. Hâşâ, Allah�ı birisi yarattı denirse, Allah yaratıcı
değil, yaratık yani yaratılmış olur. Yaratık, yani yaratılmış olan ise,
yaratıcı olmaz. Bunun için, varlığı kendiliğinden olan ve varlığının
başlangıcı olmayan tek bir yaratıcı bulunması gerekir, o da Allahü
teâlâdır. İki hadis-i şerif meali şöyledir:

(Şeytan, seni kim
yarattı diye vesvese verir. Allah yarattı derse, Onu kim yarattı diye,
vesvese verir. Kendisine, böyle vesvese gelen kimse, �Ben Allah ve
Resulüne iman ettim� desin.)
[Buhari]

(Allah�ın yarattığı şeyleri tefekkür edin, ama zâtını tefekkür etmeyin.) [Ebuşşeyh]

Allah�ın yaratma gücünü anlamak için
Sual:
Allah�ın
varlığına inanmayan bazı kimseler, (Allah her şeye gücü yetiyorsa,
kendisi gibi bir ilah veya kaldıramayacağı bir taş yaratabilir mi?)
gibi sorular soruyorlar. Cevap verir misiniz?
CEVAP
Bunlar
gibi sorular sorarak güya Müslümanları zor duruma sokmaya çalışıyorlar.
Aklı ve ilmi olan kimse için bu soruların cevapları çok basittir.

Kur'an-ı kerimde iki ilah olursa, yerin göğün nizamının bozulacağı bildirilmektedir. (Enbiya 22)

Her
şeyi yaratmaya gücü yetenin, ikinci bir ilaha ihtiyacı olmaz. İki veya
daha çok ilah olunca arada anlaşmazlıklar çıkar. İki başlı idare
yürümez. İki amir olmaz. İnsanlar bile tecrübeleriyle bunu tespit edip,
veciz sözlerle itiraf etmişlerdir. Bu konudaki atasözlerinden bazıları
şöyledir:

Bir küllükte bir horoz olur.
Bir gemide iki kaptan olmaz.
Bir gemiyi iki kaptan batırır.
Bir tahta iki padişah sığışmaz
.
İki karılı ev süpürülmeden kalır.
İki aslan bir posta sığmaz.
İki cambaz bir ipte oynamaz.
Dokuz derviş bir kilimde uyur da, iki padişah bir iklime sığmaz.

Allah�ın
yaratma gücünü anlamak için Allahü teâlâyı ve bütün sıfatlarını iyi
bilmek gerekir. Allahü teâlânın kıdem sıfatı da vardır. Yani evveli
yoktur, yaratık, yani mahlûk değildir. Allah�ın yarattığı her şey
mahlûk olur. (Allah, evveli olmayan, yani kıdem sıfatlı bir varlık,
yani bir ilah yaratabilir mi?) demek tenakuz [çelişki] olur. Yaratılan
şey yaratıktır, mahlûktur. (Bir şey yarat ki, mahlûk olmasın!) denmez.
Çünkü yaratılan şey mahlûk olur. Mahlûk olan şey de yaratıcı olmaz.
Onun için, (Allah kendisi gibi yaratıcı olan bir ilah yaratabilir mi?)
sözü, mantıksız, çelişkili bir sözdür.

Her yaratık, bir yaratıcı
tarafından yaratıldı gerçeği kabul edilmezse, inanmayan da bu işe cevap
veremez. Mesela bir kimse, ben nereden geldim dese, bu sırası ile
Hazret-i Âdem�e kadar gider. Ondan sonra, Onun topraktan yaratıldığı,
toprağı da Allah�ın yarattığı anlaşılır. İnanmayanların dediği gibi,
Allah�ı da başka bir ilah yarattı denirse, bu çok yanlış olur, çünkü bu
sefer de onu kim yarattı denir. Onu da bir başkası yarattı denirse, bu
sefer peki onu kim yarattı denir. Bu sonsuza kadar böyle sürüp gider,
bir netice alınamaz. Her şeyin bir sebebi vardır. Bu sebepleri
kendisinin sebebi ve başlangıcı olmayan biri yaratabilir o da
Allah�tır.

Allah�ı cisim gibi, insan gibi düşünenler,(Allah
kaldıramayacağı taş yaratabilir mi?) diye soruyorlar. Bütün kâinatı bir
anda yok edebilir. Hepsini de bir anda yaratabilir. Kur�an-ı kerimde
mealen, (Ol dememiz kâfidir) buyuruluyor. Bir taşa ağırlık
veren, yer çekimi kuvvetini yaratan Odur. Yer çekimini yaratmasa idi,
ağırlık da olmazdı. Yarattığı her şeye hâkimdir, gücünün yetmeyeceği
bir şey olmaz. Yarattığı her şeye gücü yeter. Her şeye gücü yetenin
gücü yetmediği şey olmaz. Gücü yetmediği bir şey, kaldıramadığı bir taş
yaratabilir mi demek mantıksızlık olur.

Farkında olmadan Allah�a inanmak
Sual:
Evrende gördüğümüz maddelerin ezeli olması mümkün müdür?
CEVAP
İslam âlimleri diyor ki:
Ezeli
olan şey değişmez. Sonradan olan değişir. Maddenin [elementlerin] fizik
ve kimya özellikleri değişmektedir. Demek ki maddeler ezeli değildir.
Maddeler, ezelde değişmemiş olsalardı, şimdi de, hiç değişmezdi.
Önceden değişmek yoktu, sonradan değişmeler oldu da denilemez. Çünkü,
değişmek için, bir kuvvetin tesir etmesi gerekir. Değişmek sonradan
başlayınca, kuvvetin de, sonradan var olduğu, ezeli olmadığı anlaşılır.


Görülüyor ki, maddenin ezeli olduğunu söylemek, tabiat
kuvvetlerinin sonradan olduklarını, ezeli olmadıklarını ortaya
koymaktadır.

Fen ve tabiat bilginleri, birçok bitki ve hayvan
nesillerinin tükenip yok olduklarını, birçok türlerin de, sonradan
meydana geldiklerini anlamışlardır. Canlı, cansız her şeyin bir ömrü
vardır. Her şeyin ömrü, yani varlıkta kalma zamanı başkadır. Ömrü
saniye ile ölçülen varlıklar olduğu gibi, asırlarca yaşayanlar da
vardır. En uzun ömürlü varlıklar, element denilen basit cisimlerdir.
Bunların ömürlerinin çok uzun olması, tabiatçıları şaşırttığı için, (Cisimler yok olur, maddenin fizik ve kimya özellikleri değişir; fakat madde yok olmaz)
demişlerdir. Halbuki, maddenin, cisimlerin değişmelerinin sonsuz
olarak, böyle gelip, böyle gideceğini söylemek, ister istemez, ezeli ve
ebedi olan varlığa inandığını söylemek ve kabul etmektir. Bu da Allahü
teâlânın varlığının, öncesiz olduğunu, maddecilerin ve tabiatçıların da
inkâr edemeyeceklerini göstermektedir.

Ateistler, canlı
cansız, her şeyin sonsuz olarak, birbirlerinden meydana geldiklerini,
bu arada, elementlerin hiç yok olmadıklarını söylüyorlar. Halbuki,
elementler de atomlardan meydana gelmiştir. Atom yığınlarıdır. Atomlar
da yoktan var edilmiştir. Elementler sonsuz öncelerde var olup, her şey
bunların çeşitli birleşmelerinden, öncesiz meydana gelseydi, bunları
birleştirmek için, sonsuz öncelerde, muazzam enerjinin, sonsuz kudretin
bulunması gerekirdi. Çünkü, enerji olmadan, atomlar birleşemez. Öncesiz
olması gereken o kudret, her şeyi yoktan yaratanın kudretidir. Demek
ki, ateist de kendi mantığına göre, ister istemez, Allah�ın varlığını
kabul etmiş olmaktadır. Atomlar da, elementler de, sonsuz öncelerde
yoktu, sonradan oldu. Öncesiz olan yalnız Allahü teâlâdır.

Diyorlar
ki: Bir şeyin var olması için, o şeyi meydana getiren şeyin önceden var
olması gerekir. Bunun da var olması için, bunu meydana getiren şeyin de
var olması gerekir. Öncesiz demek, ucu, başlangıcı yok demektir.
Başlangıçta bir şey olmazsa, ondan meydana gelecek şeyler de olmaz.
Mevcut şeylerin hiçbirinin var olmaması gerekir. O halde, her maddenin,
her cins varlığın, önceden yok iken sonradan var edilmiş, tek bir
şeyden çoğaldığı anlaşılmaktadır.

Maddecilerin (sonsuz öncelerde var olmak
= öncesiz var olmak) sözleri, maddeler, cisimler için, mümkün değildir.
Ancak madde olmayan, bir yaratıcı için bu mümkün ve gereklidir.
Varlıkların meydana gelmesinde çelişki olmaması, yani bir başlangıcın
olması için bu şarttır.

Görülüyor ki, ezeli olan yani öncesiz
madde olmayan bir varlık vardır. Bu varlık inkâr edilirse, şu görülen
bütün varlıklar inkâr edilmiş olur. Mevcut varlıkları inkâr etmek
mümkün olmadığına göre, zaruri olarak bunları yoktan yaratan ve kudreti
sonsuz olan bir varlığa inanmak mecburiyeti ortaya çıkmaktadır. Bu
varlık elbette Allahü teâlâdır.
By_Çeri
By_Çeri
Kurultay
Kurultay

Mesaj Sayısı : 399
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 30/04/08

Kişi sayfası
Emsal Bar:
Allah�ı kim yarattı denemez Left_bar_bleue100/100Allah�ı kim yarattı denemez Empty_bar_bleue  (100/100)

https://www12.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz