Rahmeti gazabını aşmıştır
1 sayfadaki 1 sayfası
Rahmeti gazabını aşmıştır
Rahmeti gazabını aşmıştır
Sual: İnsanların
çoğu Müslüman değildir. Müslüman olmayanların hepsi de, Cehenneme
gideceğine göre, Allah�ın rahmetinin gazabını aştığı nasıl söylenebilir?
CEVAP
İmam-ı Rabbanihazretleri buyuruyor ki:
Kâfirlere
Allahü teâlânın zatı, kendisi düşmandır. Bütün putlar ve bunlara
tapanlar, Allahü teâlânın zatının düşmanlarıdır. Cehennemde sonsuz
azap, bu küfrün cezasıdır. Günahlar ise böyle değildir. Bunlara, Allahü
teâlânın düşmanlığı, kendinden değil, sıfatlarındandır. Allahü teâlânın
günahkârlara gazap etmesi, kızması, kendi gazabı ile değil, gazap
sıfatı iledir. Bunlara azap etmesi hep sıfatları ve fiilleri iledir.
Günahkârlar, bunun için Cehennemde sonsuz kalmayacaktır. Allahü
teâlânın kâfirlere düşmanlığı, zatından olduğu için ahirette rahmet
sıfatı, zatın düşmanlığını, ortadan kaldıramaz. Zatın düşmanlığı,
sıfatın acımasından daha kuvvetlidir. Sıfat ile yapılan şey, zatın
yaptığını değiştiremez. Hadis-i kudside buyuruldu ki:
(Sabekat rahmeti, alâ gadabî = Rahmetim gazabımı aştı.) [Deylemi]
Bunun
manası, rahmet sıfatım, gazap sıfatımı aştı. Yani, müminlerin
günahkârlarına karşı olan, gazap sıfatımı aştı demektir. Yoksa, rahmet
sıfatı, kâfirlere karşı olan zatın gazabını aşar demek değildir. (1/266)
Muhammed Masum Faruki hazretleri de aynı şeyi bildiriyor:
Allahü
teâlânın, kâfirlere düşmanlığı, zatındandır. Lat ve Uzza gibi putlara
ve bunlara tapanlara kendisi düşmandır. Cehennemde sonsuz yanmak, bu
çirkin işin cezasıdır. Günahlar, böyle değildir. Çünkü, Allahü teâlânın
bunlara düşmanlığı ve gazabı, kendinden değildir. Gazabı,
sıfatlarından, azabı fiillerindendir. Bunun için, günahların cezası
sonsuz olmadı. (3/55)
Sual: İnsanların
çoğu Müslüman değildir. Müslüman olmayanların hepsi de, Cehenneme
gideceğine göre, Allah�ın rahmetinin gazabını aştığı nasıl söylenebilir?
CEVAP
İmam-ı Rabbanihazretleri buyuruyor ki:
Kâfirlere
Allahü teâlânın zatı, kendisi düşmandır. Bütün putlar ve bunlara
tapanlar, Allahü teâlânın zatının düşmanlarıdır. Cehennemde sonsuz
azap, bu küfrün cezasıdır. Günahlar ise böyle değildir. Bunlara, Allahü
teâlânın düşmanlığı, kendinden değil, sıfatlarındandır. Allahü teâlânın
günahkârlara gazap etmesi, kızması, kendi gazabı ile değil, gazap
sıfatı iledir. Bunlara azap etmesi hep sıfatları ve fiilleri iledir.
Günahkârlar, bunun için Cehennemde sonsuz kalmayacaktır. Allahü
teâlânın kâfirlere düşmanlığı, zatından olduğu için ahirette rahmet
sıfatı, zatın düşmanlığını, ortadan kaldıramaz. Zatın düşmanlığı,
sıfatın acımasından daha kuvvetlidir. Sıfat ile yapılan şey, zatın
yaptığını değiştiremez. Hadis-i kudside buyuruldu ki:
(Sabekat rahmeti, alâ gadabî = Rahmetim gazabımı aştı.) [Deylemi]
Bunun
manası, rahmet sıfatım, gazap sıfatımı aştı. Yani, müminlerin
günahkârlarına karşı olan, gazap sıfatımı aştı demektir. Yoksa, rahmet
sıfatı, kâfirlere karşı olan zatın gazabını aşar demek değildir. (1/266)
Muhammed Masum Faruki hazretleri de aynı şeyi bildiriyor:
Allahü
teâlânın, kâfirlere düşmanlığı, zatındandır. Lat ve Uzza gibi putlara
ve bunlara tapanlara kendisi düşmandır. Cehennemde sonsuz yanmak, bu
çirkin işin cezasıdır. Günahlar, böyle değildir. Çünkü, Allahü teâlânın
bunlara düşmanlığı ve gazabı, kendinden değildir. Gazabı,
sıfatlarından, azabı fiillerindendir. Bunun için, günahların cezası
sonsuz olmadı. (3/55)
By_Çeri- Kurultay
- Mesaj Sayısı : 399
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 30/04/08
Kişi sayfası
Emsal Bar:
(100/100)
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz