Bidly
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hazret-i İbrahim ve Azer

Aşağa gitmek

Hazret-i İbrahim ve Azer Empty Hazret-i İbrahim ve Azer

Mesaj tarafından By_Çeri 02.09.08 12:39

Hazret-i İbrahim ve Azer
Sual: Azer, Hazret-i İbrahim�in babası mı idi?
CEVAP
Peygamber
efendimizin bütün dedelerinin temiz bir mümin olduğu, âyet-i kerime ve
hadis-i şeriflerle sabittir. Bunun aksini söylemek, bu husustaki
nassları inkâr olur.

Tevbe suresinin 28. âyet-i kerimesinde
müşriklerin necis, yani pis olduğu bildiriliyor. Peygamber efendimiz de
bütün dedelerinin temiz olduğunu bildiriyor. Şuara suresinde (Vetekallübeke fissacidin) buyuruluyor. Yani mealen, (Sen, yani senin nurun, hep secde edenlerden dolaştırılıp, sana inkılab etmiş, ulaşmıştır) demektir.
Ehl-i sünnet âlimleri bu âyet-i kerimeyi tefsir ederken, bütün
ana-babalarının mümin olduğunu bildirmişlerdir. Mevahib-i ledünniyye
kitabının başında, bütün dedelerinin temiz birer mümin olduğunu
bildiren hadis-i şerifler nakledildikten sonra buyuruluyor ki:

(İbni
Abbas hazretleri buyuruyor ki: "Seni bir Peygamberin neslinden diğer
bir Peygamberin nesline naklettim. Yani senin soyun Peygamberler
silsilesidir. Bir babanın iki oğlu olsa, Peygamberlik hangisinde ise,
Resulullah ondan gelmiş demektir.")

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Her asırdaki insanların en iyilerinden dünyaya getirildim.) [Buhari]

(Allahü
teâlâ, İsmail evladından, Kinaneyi ve onun sülalesinden Kureyşi
beğendi, seçti. Kureyş evladından da, Haşimoğullarını sevdi. Onlardan
da, beni süzüp seçti.)
[Müslim]

(En iyi insanlardan vücuda geldim. Silsilem, en iyi insanlardır.)
[Tirmizi]

(Allahü teâlâ, Arabistan�daki seçilmişlerden beni seçti. Beni her zamandaki insanların en iyilerinde bulundurdu.)
[Taberani]

(Dedelerimin
hiçbiri zina etmedi. En iyi babalardan, temiz analardan geldim.
Dedelerimden birinin iki oğlu olsaydı, ben bunların, en iyisinde
bulunurdum.)
[Mevahib]

(Hazret-i Âdem�den babama kadar hep nikahlı ana-babadan geldim. Ben ecdat olarak sizin en hayırlınızım.)
[Deylemi]

(Soy bakımından da insanların en şereflisiyim. Öğünmek için söylemiyorum.)
[Deylemi]
[Yani (Hakikati bildiriyorum, hakikati bildirmek vazifemdir, bunları söylemezsem vazifemi yapmamış olurum) demektir.]

Bu
hadis-i şerifler ve Şuara suresindeki âyet-i kerime, Peygamber
efendimizin bütün dedelerinin temiz bir mümin olduğunu göstermektedir.
Kâfirler pis olduğuna göre, Hazret-i İbrahim�in babasının kâfir olması
mümkün değildir.

Molla Cami hazretleri buyuruyor ki:
(Muhammed
aleyhisselamın zerresini taşıdığı için, Hazret-i Âdem�in alnında nur
parlıyordu. Bu zerre, Hazret-i Havva�ya ve ondan Hazret-i Şit�e ve
böylece temiz erkeklerden temiz kadınlara ve temiz kadınlardan temiz
erkeklere geçti. O nur da, zerre ile birlikte, alınlardan alınlara
geçti.) [Şevahid]

Bu nur, kâfire geçmediği gibi, zina
gibi bir günah işleyen mümine bile geçmiyordu. Bu bakımdan da Azer,
Hazret-i İbrahim�in babası değildi. [Hazret-i İbrahim�in babasının ismi
Taruh idi.]

Amcası ve üvey babası idi
Enam suresinin 74. âyetinde, (İbrahim, babası Azer�e dediği zaman...)
buyuruluyor. Burada Azer kelimesi, baba kelimesinin atf-ı beyanı olduğu
Beydavi tefsirinde yazılıdır. Bir kimsenin iki ismi olup, birlikte
söylenince, birinin meşhur olmadığı, ikincinin meşhur olduğu anlaşılır.
Meşhur olmayan birincisindeki kapalılığı açıklamak için ikincisi
söylenir. Bu ikincisine atf-ı beyan denir.

Hazret-i İbrahim
iki kimseye baba demektedir. Birisi kendi babası, diğeri de üvey babası
ve amcası olan kimsedir. İcaz, belagat ve fesahat kaidelerine göre,
âyet-i kerimenin manası, (İbrahim, ismi Azer olan babasına dediği zaman)
demektir. Böyle olmasaydı, sadece (Azer�e dediği zaman) veya (Babasına
dediği zaman) demek yetişirdi. Eğer Azer kendi öz babası olsaydı Babası kelimesi fazla olurdu. Türkçe�de bile (Babam Ali geliyor) denmez, (Babam geliyor) denir.

Kur�an-ı
kerimde amcaya baba denilmektedir. Hazret-i İsmail, Hazret-i Yakub�un
amcasıdır. Fakat Kur�an-ı kerimde (Amcan İsmail) denmiyor, (Baban İsmail) deniyor. Çocukları, Hazret-i Yakub�a (Babaların İbrahim ve İsmail ve İshak...) diyor.
(Bekara 133) Yani, (Baban İbrahim, baban İsmail ve baban İshak)
deniyor. Halbuki Hazret-i İsmail, Hazret-i Yakub�un babası değil,
amcasıdır. Tefsirlerde, Kur�an-ı kerimde amcaya baba denildiği
bildirilmektedir. Peygamber efendimizin yaşlı köylüye, amcaları olan
Ebu Talib�e ve Hazret-i Abbas�a baba dediği, çeşitli muteber kitaplarda
yazılıdır.

Yalnız Araplar değil, çeşitli milletlerde, amcaya, üvey babaya, kayınpedere ve yardımsever zatlara baba demek âdettir.

Türkiye�de
de, insanlara iyilik eden, onları himayesine alan kimselere mecaz
olarak, "Baba adam", "Fakir babası" dendiğini hepimiz biliriz. Yaşlı
kimselere de hürmeten "Baba" denir.

Yaşlı kadınlara da "Ayşe
ana", "Fatma ana" veya "Hacı anne" dendiği meşhurdur. Böyle söylemekle,
yani baba demekle, o kimse bizim babamız olmadığı gibi anne dediğimiz
kadın da annemiz olmaz. Bunlar hürmet için söylenir.

Yine yaşlı
kimselere, bir akrabalığımız olmadığı halde, "Amca, dede", yaşlı
kadınlara da, "Teyze, nine" deriz. Bunlar bir saygı ifadesidir.

Bu bakımdan Hazret-i Yakub�un öz babası Hazret-i İshak iken, Kur�an-ı kerimde, Hazret-i Yakub�a hitaben (Baban İsmail) buyurulmuştur.
[İmam-ı Süyuti hazretleri, Kitabüd-derc-il-münife kitabında Azer�in Hazret-i İbrahim�in amcası olduğunu vesikalarla ispat etmektedir.]

Bütün Peygamberler Müslüman idi
Allahü
teâlânın var ve bir olduğunu bildiren ilahi dinlerin hepsi, insanlar
bozmadan önce, amele ait hükümler hariç, inanılacak şeylerde hepsi aynı
idi. Bütün Peygamberler Müslüman idi. Mesela Yahudi ve Hıristiyanların
bizim Peygamberimiz dedikleri nebiler için Kur�an-ı kerimde mealen
buyuruluyor ki:
(İbrahim ne Yahudi, ne de Hıristiyandı. O Allah�ı tanıyan doğru bir Müslümandı.) [Al-i İmran 67]

(İbrahim, İsmail, İshak, Yakub ve torunları
[Müslümandır],
onların Yahudi veya Hıristiyan olduğunu söyleyenlere de ki, siz mi iyi
bilirsiniz, yoksa Allah mı? Allah�ın bildirdiğini gizleyenden daha
zalim kim olabilir.)
[Bekara 140]

Hazret-i Âdem�den
başlayarak, gelen bütün hak dinler, Hazret-i Musa�dan Peygamberimiz
Muhammed aleyhisselama kadar gelen 3 din, [Musevilik, İsevilik ve
İslamiyet] Allah�ın bir ve Peygamberlerinin de birer insan olduğunu
bildirmiştir. Ancak Yahudiler, Hazret-i İsa�ya inanmadılar.
Hıristiyanlar da putlara tapınmaktan kurtulamadı. Hazret-i İsa, (Ben de
sizin gibi bir insanım. Allah�ın oğlu değilim, Onun oğlu kızı yok)
dediyse de, Baba, Oğul ve kutsal ruh ismi ile 3 ayrı ilaha tapındılar.

Hazret-i
Hud, Ad; Hazret-i Salih, Semud kavmine; Hazret-i Musa, Beni İsrail�e
gönderilmişti. Harun, Davud, Süleyman, Zekeriya ve Yahya
"aleyhimüsselam" da, yine Beni İsrail�e gönderilmiştir. Fakat, bunların
ayrı dini olmayıp, Beni İsrail�i, Hazret-i Musa�nın dinine davet
etmişlerdi. Hazret-i Davud�a inen Zebur�da emir ve yasakları bildiren
hükümler yoktu. Vaaz ve nasihat dolu idi. Tevrat�ı nesh etmedi, yani,
yürürlükten kaldırmadı, onu kuvvetlendirdi. Bunun için Hazret-i
Musa�nın dini devam etti. Fakat zamanla Yahudiler Tevrat�ta değişiklik
yaptılar, Musevilik bozuldu. Hazret-i İsa gelince, bunun dini, Hazret-i
Musa�nın dinini nesh etti. Yani Tevrat�ın hükmü kalmadı ve bundan
sonra, Hazret-i Musa�nın dinindeki bozulmayan hükümlerine de uymak caiz
olmadı. Hazret-i İsa�nın dinine uymak lazım oldu. Fakat, Yahudilerin
çoğu, "Biz Tevrat�a uyarız" diyerek Hazret-i İsa�ya iman etmedi.
Bozulan Yahudilikte kaldılar.

Hazret-i İsa, Beyt-ül-lahmde
doğdu. Sonra Mısıra gidip, daha sonra da. Nasıra�ya yerleşti. Burada 30
yaşında nebi oldu. Bunun için, Hazret-i İsa�ya iman edene Nasrani ve
hepsine Nasara denir.

Yahudiler, Hazret-i Musa�nın dinine
uyuyoruz, Tevrat ve Zebur okuyoruz diyor. Nasara da Hazret-i İsa�nın
dinine uyuyoruz, İncil okuyoruz diyor. Halbuki, bütün cihana gönderilen
Muhammed aleyhisselamın dini yani İslamiyet, daha önce gelmiş bütün
dinleri nesh etmiştir. Sadece bozulan kısımları değil, bozulmayan
kısımları da yürürlükten kaldırmıştır. İslam dininin hükmü kıyamete
kadar süreceğinden, başka bir dinde bulunmak caiz olmaz. Çünkü Kur'an-ı
kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Allah indinde hak din ancak İslam�dır.) [Al-i İmran19]

(Sizin için din olarak İslam�ı beğendim.)
[Maide 3]

(İslam�dan başka din arayanın bulacağı din asla kabul edilmez.)
[Al-i İmran85]

Peygamber efendimizden sonra, hiç Peygamber gelmeyecektir. Kur'an-ı kerimde buyuruluyor ki:
(Muhammed aleyhisselam, Allah�ın Resulü ve Peygamberlerin sonuncusudur.) [Ahzab 40]
By_Çeri
By_Çeri
Kurultay
Kurultay

Mesaj Sayısı : 399
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 30/04/08

Kişi sayfası
Emsal Bar:
Hazret-i İbrahim ve Azer Left_bar_bleue100/100Hazret-i İbrahim ve Azer Empty_bar_bleue  (100/100)

https://www12.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz