Bidly
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mizan ve hesap

Aşağa gitmek

Mizan ve hesap Empty Mizan ve hesap

Mesaj tarafından By_Çeri 02.09.08 13:10

Mizan ve hesap
Sual: Ahirette imanlı ve imansızların hâli nasıl olacaktır?
CEVAP
İmanı
olmayanlar, yani bütün kâfirler, ölünce sonsuz Cehenneme gidecek ve
orada sonsuz kalacaktır. İmanlı olanların sevapları, günahları
tartılacaktır. Sevabı fazla gelenler Cennete gidecek ve orada sonsuz
kalacaktır.

Bu konudaki âyet-i kerimelerden bazılarının mealleri şöyledir:
(Kıyamet
günü için adalet terazileri kurarız. O zaman hiçbir kimse hiçbir
haksızlığa uğratılmaz. Yapılan her işi, bir hardal tanesi kadar da
olsa, adalet terazisine getiririz. Herkesin hesabını görmeye yeteriz.)
[Enbiya 47]

(Kendilerine peygamber gönderilen kimseleri de, onlara gönderilen peygamberleri de mutlaka sorguya çekeceğiz!)
[Araf 6]

(Yaptıkları her şeyi kendilerine bir bir anlatacağız; çünkü onlardan uzak değiliz.)
[Araf 7]

(Kıyamet günü kurulacak mizan haktır, gerçektir. Tartıda sevapları ağır gelenler, işte onlar kurtuluşa erenlerdir.)
[Araf 8]

(Sevapları tartıda hafif gelirse, işte onlar, âyetlerimize karşı haksızlık ettiklerinden dolayı kendilerini ziyana sokanlardır.)
[Araf 9]

(Her
insan ölümü tadacaktır. Kıyamet günü, ecirleriniz size mutlaka
ödenecektir. Cehennem ateşinden uzaklaştırılıp Cennete sokulan kimse
artık kurtulmuştur.)
[A.İmran 185]

Hadis-i şeriflerde de buyuruluyor ki:
(Âdemoğlu
kıyamette getirilir ve mizanın kefeleri önünde durdurulur. Ona bir
melek tayin edilir. Eğer mizanı ağır gelirse, vazifeli melek, "Filan
kimse bundan sonra ebedi olarak kurtulmuştur� der. Mizanı hafif
gelirse, melek "Falan kimse de kaybetmiştir" der.)
[Ebu Nuaym]

(Kulun
Kıyamette ilk hesaba çekileceği ameli namazdır. Eğer o düzgün çıkarsa,
diğer amelleri de düzgün olur. Eğer o bozuk çıkarsa diğer amelleri de
bozuk olur.)
[Taberani]

Ameller nasıl tartılır
Sual:
Kıyamet günü, ameller terazi ile nasıl tartılır?
CEVAP
Kıyamet günü, amelleri, işleri ölçmek için, bilmediğimiz bir (Mizan),
bir ölçü aleti, bir terazi vardır. Yer ve gök bir gözüne sığar. Sevap
gözü, parlak olup, Arşın sağında Cennet tarafındadır. Günah tarafı,
karanlık olup, Arşın solunda, Cehennem tarafındadır. Dünyada yapılan
işler, sözler, düşünceler, bakışlar, orada şekil alarak, iyilikler
parlak, kötülükler karanlık ve iğrenç görünüp, bu terazide
tartılacaktır. Bu terazi, dünya terazilerine benzemez. Ağır tarafı
yukarı kalkar, hafif tarafı aşağı iner denildi. Âlimlerin bir kısmına
göre, çeşitli teraziler olacaktır. Âlimlerin birçoğu da, (Terazilerin
kaç tane ve nasıl oldukları dinde açık bildirilmedi, bunları
düşünmemelidir) buyurdular.

Sevabı ağır gelen kurtulur
Sual:
Kıyamet günü mizanda sevabı ağır gelen mümin Cennete gidecek deniyor. Hâlbuki Kur'anda buyuruluyor ki:
(Zerre kadar hayır ve şer işleyen, karşılığını görür.) [Zilzal 7,8]
Biliyoruz
ki, Müslüman günahlarına tevbe edemeden öldüyse, hayatta iken işlediği
günahlarının cezasını yine hayattayken çektiği sıkıntı, hastalık vb.
nimetlerle ödeyememişse, vefatından sonra kabir azabıyla, yine
yetmiyorsa, mahşer sıkıntıları çekerek ödüyor, şefaatle de bunlar
giderilemiyorsa, Cehennemde günahlarının karşılığı kadar kalıyor. O
halde yukarıdaki söz yanlış değil mi?
CEVAP
O söz de,
sizin bildirdikleriniz de yanlış değildir. Evet, günahları
sevaplarından çok olursa öyle olacaktır. Yani hayatta, ölüm anında,
kabirde ve mahşerde çektiği sıkıntılar yine yetmezse o zaman kalan
günahları kadar cezasını çekecektir. Hadis-i şerifte, (Günahsız insan olmaz) buyuruluyor.
O zaman her günah için azap çekersek yandık demektir. Sevabın faydası,
günahları yok etmek içindir. Mesela kul hakkı çok önemli, bunu nafile
ibadetlerle ödeyemeyiz. Farz ibadetlerimizle bunu ödememiz gerekir.
Eğer birisinin kalbini kırarsak kul hakkı geçer. Onunla helalleşmek
gerekir. O hakkını helal etmezse ne olacak? Farz ibadetlerimizden ona
verirler. Yahut onun işlediği büyük günahları bize yüklerler. Evet,
zerre kadar günah ve zerre kadar iyilik zayi olmaz. Günahlar mizanda
tartılır. Hangisi ağır gelir ise ona göre muamele edilir.

Dört sual
Sual:
Kıyamette hesaba çekilen herkes sıkıntıya maruz kalacak mı?
CEVAP
Hesaba çekilen herkes sıkıntı görür. Sorgusuz sualsiz Cennete girmeye çalışmalı! Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Kıyamette hesaba çekilen, helak olmuştur.) [Buhari]

(Hesaba çekilen azap görmüş olur.) [Bezzar]

Sorgusuz sualsiz Cennete girmek kolay mı? Herkes mutlaka hesaba çekilmeyecek mi? Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kıyamette herkes, şu dört suale cevap vermedikçe hesaptan kurtulamaz:
1- Ömrünü nasıl geçirdi?
2- İlmi ile nasıl amel etti?
3- Malını nereden, nasıl kazandı, nereye harcetti?
4- Bedenini nerede yordu?)
[Tirmizi]

Ancak
hesabı çok kolay geçenler de olacaktır. Mesela (Sen falanca mısın?)
diye sorulacak, sonra bekletmeden Cennete konacaktır. Mesela Hazret-i
Osman bunlardan biridir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

(Osman�ın şefaati ile hepsi Cehennemlik olan yetmiş bin kişi, sorgusuz sualsiz Cennete girecektir.) [İbni Asakir]

(Allahü teâlâ buyuruyor ki: Kulumla ahdim vardır. Namazlarını vaktinde, eksiksiz kılarsa, ona azap etmem ve onu hesapsız
[sorgusuz sualsiz] Cennete koyarım.) [Hakim]

(Kıyamet
günü insanlar hesaba çekilirken, bir münadi üç defa "Allah�tan alacağı
olanlar, kalksın ve Cennete girsin" diye seslenir. Bunu duyanlar,
"Allah�tan alacaklı olanlar kimler ki?" derler. "İnsanları
affedenlerdir" denir. Bunun üzerine binlerce kişi ayağa kalkar,
sorgusuz sualsiz Cennete girerler.)
[Taberani]

(Hacca giderken veya gelirken ölenin, bütün günahları affolur. O kimse, hesaba çekilmeden ve azap görmeden Cennete girer.)
[İsfehani]

(Sabırlı ve ihlâslı olanlar, hesaba çekilmeden Cennete girer.)
[Taberani]

(Kibri, hıyaneti ve kul borcu olmayan mümin, hesaba çekilmeden Cennete girer.) [İ.Hibban]

(Din
kardeşinin bir işini yapmak için gidenin, her adımında 70 günahı
affedilir ve ona 70 sevap verilir. Bu iş bitinceye kadar böyle devam
eder. İş yapılınca, bütün günahları affedilir. Bu işi yaparken ölürse,
sorgusuz sualsiz Cennete girer.)
[İ.Ebiddünya]

(Ümmetim
üç sınıftır. Bir kısmı sorgusuz sualsiz Cennete girer. Bir kısmı hafif
hesaba çekilerek girer. Bir kısmı da günahlardan temizlenerek girer.)
[Taberani]

Suda boğularak ölen şehidlerin kul borçları da affedilir. Hak sahipleri, bu şehidden haklarını istedikleri zaman, Allahü teâlâ, (Ondaki haklarınızı benden isteyin) buyuracak, hak sahiplerine alacaklarını fazla fazla verecektir. Şehid de, sorgusuz sualsiz Cennete girecektir.

Cennete
sorgusuz sualsiz giren fazilet sahiplerine, sizin ameliniz ne idi diye
sorulduğunda, (Dünyada bize yapılan hakarete ve zulme sabreder ve
bunları affederdik) derler.

İnce hesap
Sual:
Ahirette herkes, niçin iğneden ipliğe hesaba çekiliyor?
CEVAP
Allahü
teâlâ yegâne mülk ve kudret sahibidir. Nasıl istiyorsa öyle yapar.
Cennet müminler için ebedi mükâfat yeri, Cehennem de kâfirler için
ebedi ceza yeridir. Cennet, hatıra, hayale gelmeyen nimetlerle doludur.
Cehennem de, akıl almayacak azaplarla doludur. Mükâfat ve azaplar bir
hal işidir. Yaşanmadıkça anlatılamaz. Mükâfat ve ceza büyük olduğu için
sorgu-sual işi de büyük olacaktır. Allahü teâlâ hadis-i kudside buyurdu
ki:
(Salih kullarım için gözlerin görmediği, kulakların işitmediği, hatta hatıra gelmeyen, hayal edilemeyen nimetler hazırladım.) [Müslim]

Kur'an-ı kerimde de mealen, (Onlar için, yaptıklarına mükâfat olarak göz aydınlatıcı ne nimetler hazırlandığını hiç kimse bilemez) buyuruldu. (Secde 17)

Cehennem
azabının şiddeti de çeşitli âyet-i kerimelerle bildirilmiştir. Böyle
büyük mükâfat ve büyük ceza için elbette büyük imtihan olur ve ince
şeyler sorulur. Âyet-i kerimede mealen buyuruluyor ki:
(Zerre kadar hayır yapan sevabını, zerre kadar şer yapan cezasını görür.) [Zilzal 7, 8]

Ahirette hiç kimseye zulmedilmez. Âyet-i kerimede mealen buyuruluyor ki:
(Rabbin kullarına zulmedici değildir.) [Fussilet 46]

Haksızlık yapılmayacak; ama mükâfat verilirken de bol bol ihsan edilecektir. Âyet-i kerimede mealen buyuruluyor ki:
(Şüphe yok ki, Allahü teâlâ zerre kadar haksızlık etmez, [kötülüğün cezasını adaletle verir], zerre kadar bir iyiliğin sevabını da kat kat artırır, kendinden de büyük ecir verir.) [Nisa 40]

İlkokul
imtihanı ile üniversite imtihanı aynı olmadığı gibi, her fakültenin
imtihanı da farklıdır. Çöpçülük imtihanında fizikten, cebirden
sorulmaz. Kuyumculardaki küçük terazilerde küçük ağırlıklar tartılır.
Niçin 3�5 kiloyu tartmıyor diye sorulmaz. 40�50 tonluk büyük basküller,
kantarlar da niye 3-5 gramı tartmıyor denemez. Herkes gücüne göre
imtihana tâbi tutulur. Herkese ne nimet verilmişse, onun hesabı
sorulur. A�maya göz nimetinden, dilsize dilden sorulmaz. Genel Müdürün
mesuliyeti ile odacınınki farklıdır. Âlim ile cahilinki farklıdır.
Dağda, ormanda veya çölde yaşayıp da Müslümanlığı duymayanlar, hesaba
çekilmez. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(Kendilerine peygamber gönderilenlere ve gönderilen peygamberlere de elbette hesap soracağız.) [Araf 6]

(Biz, peygamber göndererek bildirmeden önce azap yapıcı değiliz.)
(İsra 15)

Müslümanlığı duyanlara mutlaka hesap sorulur. (Rabbin hakkı için, onların hepsine yaptıklarının hesabını elbette soracağız) mealindeki âyet-i kerime bunu bildirmektedir. (Hicr 92, 93)

Her
insanda bulunan kiramen kâtibin melekleri, insanların yaptığı bütün
işlerin resmini çekmekte, her anını filme almaktadır. İnsanların
yapacağı işleri Allahü teâlâ ezelde bildiği için levh-i mahfuza da
kaydetmiştir. En ufak bir yanlışlık ve haksızlık olmaz. Kur'an-ı
kerimde mealen buyuruldu ki:

(Hiç kimseyi gücünün yettiğinden
fazlası ile yükümlü kılmayız. Nezdimizde hakkı söyleyen bir kitap
vardır. Hiç kimse haksızlığa uğratılmaz.)
[Müminun 62]

Herkesin hesabı çok kısa bir zamanda yapılacaktır. Kur'an-ı kerimde, (Vallahü seriulhisab) ifadeleri geçmektedir. (Allah, hesabı çok çabuk görür) demektir.

Herkes
hesaba hazırlanmalıdır! Bir iş yapmadan önce hatırına gelene dikkat
etmelidir. İyi şeyler geliyorsa yapmalı, kötü şeyler geliyorsa, nefsin
arzusundan olduğunu düşünerek Allahü teâlâdan utanmalı, kendine böyle
istek geldiği için nefsini ayıplayıp ona kızmalıdır! Bu işin
kötülüğünü, zararını ve kıyametteki cezasını düşünmesi farzdır. Hadis-i
şerifte buyuruldu ki:

(Kulun isteyerek yaptığı her iş için
önüne üç defter konur: Niçin yaptın, nasıl yaptın, kim için yaptın?
Birinci niçinin manası, bunu Allah için mi, nefsine veya şeytana
uyduğun için mi yaptın? Bundan kurtulursa nasıla sıra gelir. Her hakkın
bir şartı, edebi ve ilmi vardır. Yaptığını ilme uyarak mı, yoksa
cahilliği kolay görerek mi yaptın? Şartlarına uygun yapıp bu sualden de
kurtulursa, kim içine sıra gelir. Bunu ihlâsla, yalnız Allah rızası
için yaptıysan mükâfatını görürsün. Başkası için yaptıysan karşılığını
ondan iste. Dünya için yaptıysan zaten nasibin yok. Başkası için
yaptıysan sıkıntıya ve cezaya maruz kalırsın, denir.)

Bunları bilen, kendini hesaba çekmekten gafil olmaz.
By_Çeri
By_Çeri
Kurultay
Kurultay

Mesaj Sayısı : 399
Yaş : 32
Kayıt tarihi : 30/04/08

Kişi sayfası
Emsal Bar:
Mizan ve hesap Left_bar_bleue100/100Mizan ve hesap Empty_bar_bleue  (100/100)

https://www12.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz